Έως το τέλος της δεκαετίας του 1960 η μετακίνηση ανθρώπων και αγαθών γινόταν μέσα από τη λίμνη με τα παραδοσιακά «μοτόρια», τα οποία από τα μέσα περίπου του 2ου αιώνα εκτελούσαν τη λιμναία διαδρομή από την αποβάθρα του Μαυροχωρίου προς την πόλη της Καστοριάς και αντίστροφα. Τα πλοιάρια αυτά είχαν κατασκευαστεί από τους «μοτορτζήδες» του χωριού.
Στις αρχές του 1960 ο Κυριάκος Γκανής άρχισε να κατασκευάζει ένα σύγχρονο για την εποχή του καράβι, για την μεταφορά των κατοίκων. Το 1967 το τελείωσε και έκανε μόνο του δρομολόγια, δεν εντάχθηκε στην κοινοπραξία που είχαν τα υπόλοιπα καράβια. Δεν πρόλαβε όμως να κάνει πολλά δρομολόγια γιατί ξεκίνησε η Αστική συγκοινωνία και έτσι έμεινε στην παραλία του Μαυροχωρίου να καταστρέφεται από το πέρασμα του χρόνου.
Το 1996 η σύζυγός του Ολυμπία Γκανή αποφάσισε να το κάνει δωρεά στην Κ.Ε.Α.Υ.Μ., η οποία το ανακατασκεύασε με πολύ μεράκι. Η ανακατασκευή του στοίχισε 115.000.000 δρχ. Τα εγκαίνια του έγιναν τον Σεπτέμβριο του 1997 και ξεκίνησε δρομολόγια και περιηγήσεις στην Λίμνη. Το καραβάκι «Ολυμπία» βγαλμένο μέσα από την παράδοση, αποτελεί ένα κόσμημα για το Μαυροχώρι και γενικά για την λίμνη της Καστοριάς, που μας μεταφέρει σε άλλες εποχές μέσα από συναρπαστικές εν πλω διαδρομές που δίνουν την δυνατότητα στον επισκέπτη να θαυμάσει το μαγευτικό τοπίο της λίμνης Ορεστιάς.